Om Jyllands Skytteforbund

Velkommen til Jyllands Skytteforbund

Jyllands Skytteforbund (JSF) er et lokal forbund i Dansk Skytte Union, som dyrker pistol- og riffelskydning som idræt på motions – og eliteplan. Vi er ca. 90 foreninger med ca. 8000 skytter (april 2015).

Forbundet er et af i alt otte forbund som hører under Dansk Skytte Union (DSkyU), som er et specialforbund under Danmarks Idrætsforbund (DIF).

Som skytte kan du, når din forening er medlem Dansk Skytte Union gennem os, dyrke discipliner på bane med luftvåben (4,5 mm luftpistol og luftriffel), pistol og riffel.
Vi skyder forskellige præcisionsdiscipliner på distancer fra 10 meter til 300 meter. Nogle kun nationale, som f.eks. 15 m disciplinerne. Andre er internationale ISSF discipliner, som kan føre til deltagelse i Europa Cup, World Cup, EM og VM, hvis talent, evner og flid rækker. Og skulle du være rigtig dygtig – også på verdensplan – kan der måske ligge en deltagelse ved De Olympiske Lege i horisonten.